loading...
مرجع مهندسین ساختمان - بوک کیپر
ما به حقوق نویسندگان پایبندیم

ما در وبلاگ bookkeeper تلاش می کنیم کتاب هایی را جهت دانلود قرار دهیم که چند سال از آخرین انتشار آن ها گذشته باشد. با این حال اگر نویسنده یا مسئول انتشارات یک کتاب از قرار گرفتن آن در این وبسایت ناراضی است می تواند جهت حذف کتاب ما را در جریان امر قرار دهد.

جذب مدیر فعال برای انجمن
با سلام و عرض احترام خدمت کلیه کاربران محترم 
به منظور بالا بردن سطح کیفی و کمی سایت همواره نیاز به عضو گیری را داریم.لذا از تمامیه علاقه مندان برای فعالیت در بلاگ ما به همکاری به عمل می آید .
برای مشاهده توضیحات رو عکس زیر کلیک کنید.
آخرین ارسال های انجمن
obeid بازدید : 429 دوشنبه 13 خرداد 1392 نظرات (0)

این پست شامل یک جزوه ی 110 صفحه ای در مورد اصول مهندسی زلزله هست که توسط آقای ابراهیم فدایی تهیه شده است.

سرفصل ها:

مبانی زلزله شناسی

دینامیک سازه ها 

پاسخ سیستم های خطی در برابر زلزله

سیستم های باربر جانبی

و..........

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 7149 یکشنبه 12 خرداد 1392 نظرات (2)

| دانلود کرک به طور جداگانه |

| دانلود آموزش تصویری نصب به  طور جداگانه |

نرم افزار AutoCAD یکی از معروف‌ترین ابزارهای موجود در بین مهندسان برای طراحی‌ و نقشه‌کشی دوبعدی و سه‌بعدی می‌باشد. این نرم افزار که بدون شک یکی از قدرتمند ترین ابزارهای موجود برای طراحی می‌باشد با دارا بودن گزینه‌های متنوع و قابلیت‌های گوناگون به‌شما اجازه‌ی خلق آثار فوق‌العاده‌ای را می‌دهد. همانطور که گفته شد در این برنامه جدای از قابلیت رسم دوبعدی می‌توانید طرح خود را به‌صورت ۳بعدی مورد بررسی قرار داده و در همان حالت تغییرات مورد نظر خود را روی آن اعمال کنید.

این نسخه ای که امروز برای شما قرار داده ایم مربوط به سال 2007 میباشد ولی هنوز که هنوزه کاربرد و کاربر خود را دارد و بسیاری هنوز از این نسخه استفاده میکنند و یا کسانی که تازه کارند و میخواخند اتوکد را بیاموزند.

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 1249 یکشنبه 12 خرداد 1392 نظرات (2)

- نام فایل : اصول طراحی وساخت سازه های ماکارونی - پارت اول

- نوع فایل : پی دی اف (PDF)

- حجم فایل : 2 مگابایت

- تعداد صفحات : 46 صفحه

این کتاب به درد کسایی میخوره که میخوان در مسابقات سازه های ماکارونی شرکت کنند.

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 247 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

پیش نیاز : اندروید ۲٫۲ و بالاتر

Laser Meter اولین اپلیکیشن جهان می باشد که قادر است مسافت های اندک را اندازه گیری کند .
این برنامه ابزاری است کاربردی که می تواند اسمارت فون شما را تبدیل به یک ابزار اندازی گیری سریع و قابل حمل تبدیل نماید . اگر آرشیتکت یا مهندس هستید ، حتما همیشه نیاز به ابزارهای اندازه گیری پیدا خواهید کرد و چه چه ابزاری بهتر از تلفن همراه شما که همیشه و همه جا همراهتان هست ؟

برای مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 423 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

نرم‌افزار Tekla Structures که گاه با نام تجاری XSTEEL شناخته می‌شود، نرم افزاری بسیار معروف و کار آمد و حرفه ای برای طراحی و مدل سازی بسیار پیشرفته و مدرن سازه های فلزی و بتونی عظیم مانند استادیوم ها و برج ها برای استفاده مهندسان عمران،سازه و تهیه‌كنندگان نقشه‌های اجرایی و سازندگان سازه‌های فلزی است که با مدل کردن ۳بعدی از آن ها قادر به آنالیز و طراحی تمامی سازه ها می باشد. این نرم‌افزار ضمن فراهم‌آوری محیطی آسان و کاربرد درست، این قابلیت را دارد که تمامی نقشه‌های سازه‌ای درحد نقشه‌های کارگاهی با تمامی جزئیات و اطلاعات را کامل به‌طور خودکار و بدون نیاز به هیچ‌گونه ترسیم دستی تولید کند. بخش فولادی این نرم افزار معروف به Xsteel می باشد که این بخش نیز اتصالات فولادی را به صورت کامل و دقیق طراحی و کنترل و سر انجام ترسیم می کند.

برای مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

 

obeid بازدید : 773 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

پیش نیاز : اندروید ۲٫۲ و بالاتر

My Measures & Dimensions ابزاری است که برای ذخیره و به اشتراک گذاری ابعاد شی های مختلف طراحی شده است . تمامی کاری که می بایست انجام دهید گرفتن عکس از شی مورد نظرتان می باشد . به همین سادگی خواهید توانست ابعاد مورد نظر خود را بر روی تصویر وارد کنید . اگر آرشیتکت هستید و با اندازه سروکار زیادی دارید و می خواهید به سادگی و بدون نیاز به صرف وقت زیاد اطلاعات مورد نظر خود را ثبت و یا به اطلاع سایرین برسانید این برنامه کمک بسیاری به شما خواهد کرد .

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 307 یکشنبه 05 خرداد 1392 نظرات (0)

دوستانی که ماشین حساب مهندسی ندارند و یا دارند اما دسترسی به آن ندارند میتوانند از ماشین حساب مهندسی آنلاین استفاده کنند البته اگر به اینترنت دسترسی دارند.

این پست به معرفی سایت های ماشین حساب مهندسی می پردازه.

برای مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 619 یکشنبه 05 خرداد 1392 نظرات (0)

معمولاً تصور و تصویرسازی ذهنی و درک اجسام سه بعدی برای دانش آموزانی که هندسه می خوانند مشکل و سخت است. بنابراین استفاده از رایانه و نرم افزارهای شبیه سازی مانند نرم افزار Calques 3D که در فرانسه طراحی شده است کمک بزرگی برای تصویرسازی ذهنی این اجسام خواهد بود.

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 877 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)

چندین راه برای کار با اتوکد وجود دارد اما بهترین و حرفه ای ترین روش آن این است که..........

در این مطلب یه جزوه ی 51 صفحه ای در مورد آموزش اتوکد هست.که شما رو در اتوکد از سطح صفر به خوب میرسونه.

تهیه و تدوین : آقای سید محمد موسوی ثابت

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 263 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)

پیش نیاز : اندروید ۲٫۲ و بالاتر

Mathlab Graphing Calculator نرم افزاری قدرتمند برای انجام محاسبات ریاضی و کشیدن نمودار معادلات جبری ، چند جمله ای ها ، ماتریس ها ، اعداد مختلط ، ریشه ها و … در اندروید شما می باشد . اگر از دانشجویان رشته های مهندسی هستید استفاده از این اپلیکیشن که می تواند کار شما را در حل مسایل بسیار ساده سازد را پیشنهاد می کنیم .

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 295 چهارشنبه 01 خرداد 1392 نظرات (0)

پیش نیاز : اندروید ۱٫۵ به بالا

همیشه همراه داشتن یک ماشین حساب کارآمد مورد استفاده قرار می گیرد.

حتما تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده است که در مکانی قرار گرفته اید که نیاز به انجام محاسبات ریاضی داشته اید و به یک ماشین حساب احتیاج پیدا کرده اید اما به دلیل مشکل بودن حمل یک ماشین حساب مهندسی شما آن را به همراه نداشته اید و نتوانسته اید در آن لحظه به آنچه می خواسته اید برسید.حال ما با معرفی این ماشین حساب که در رده بهترین ها از نظر دقت و امکانات است به حل محاسبات ریاضی شما در هر مکان و زمان پرداخته ایم.

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 325 چهارشنبه 01 خرداد 1392 نظرات (0)

پیش نیاز : اندروید ۱٫۶ و بالاتر

اگر به دنبال طراحی های داخلی می گردید تا خانه خود را بر پایه ی آنها بسازید استفاده از اپلیکیشن Dream Home را به شما پیشنهاد می کنیم . با در اختیار داشتن این نرم افزار می توانید به اکتشاف در خیل عظیم طراحی های داخلی برای اتاق های مختلف خانه نظیر آشپزخانه ، پذیرایی ، اتاق های خواب ، اتاق کودک و … پرداخته و خانه ی رویاهایتان را بسازید .

برخی از ویژگی ها :
- نمایش تصاویر با کیفیت بالا
- ناوبری ساده
- نمایش به صورت آفلاین ( نیاز نداشتن به اینترنت )
- بهره گیری از اسلایدشو های قدرتمند
- نمایش آخرین و محبوب ترین های شما
- امکان استفاده از فیلترهای مختلف برای دسترسی سریع تر به تصاویر
- و …

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 537 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

AutoCAD WS نسخه ی اندرویدی نرم افزار محبوب نقشه کشی اتوکد می باشد که یک اتوکد واقعی با تمام امکانات را در اسمارت فون شما به ارمغان می آورد. این نرم افزار برای افرادی که در رشته ی عمران تحصیل می کنند بسیار کاربردی است و این امکان را به شما می دهد که به مشاهده ، ویرایش و به اشتراک گذاری نقشه های اتوکد بپردازید و به صورت آفلاین و بدون نیاز به اتصال اینترنت برروی فایل های با فرمت های DWG ، DWF و یا DXF کار کنید.

این نرم افزار محصولی از کمپانی Auto desk می باشد که به صورت رایگان عرضه شده است و یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های مارکت اندروید محسوب میشود.

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 285 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

فرودگاه جبل الطارق

 

Gibraltar Airport

جبل الطارق (Gibraltar)(به معنی کوه طارق) نام دهکده‌ای کوهستانی است که در ساحل جنوبی اسپانیا در جنوب غربی اروپا قرار دارد و یکی از زیرمجموعه های دارای تابعیت پرچم بریتانیا به شمار می‌رود که البته مالکیت این منطقه بین اسپانیا و بریتانیا مورد اختلاف است. کوه طارق در بخش ساحلی خود به تنگه جبل‌الطارق پیوسته است. این تنگه دریای مدیترانه را به اقیانوس اطلس می‌پیوندد و در دو سوی آن مراکش و اسپانیا قرار دارد و اینطور بیان شده است که جبل الطارق نام منطقه کوچک خودمختاری است که در دهانه مدیترانه و هم مرز با اسپانیا قرار دارد.

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 321 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

رخداد زمین‌لرزه ای با بزرگای ۹ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه بامداد روز جمعه ۲۰ اسفندماه در ۱۲۵ کیلومتری شرق ساحل هونشو ژاپن و ۳۸۰ کیلومتری توکیو بخش‌های وسیعی از ژاپن و قسمت‌هایی از شرق چین و روسیه را به لرزه درآورد.

 

به گزارش ایسنا، تلفات این زلزله که بزرگترین زلزله ثبت شده در تاریخ ژاپن و پنجمین زلزله شدید از سال ۱۹۰۰ میلادی است تا هفت ساعت پس از رخداد – حدود ساعت ۴ بعد از ظهر جمعه به وقت تهران – حدود ۶۰ نفر کشته و حدود ۲۰۰ نفر ناپدید گزارش شده است.

دولت ژاپن پس از وقوع این زلزله در پهنه زلزله زده اعلام وضع فوق العاده کرد و سامانه‌های حمل و نقل – مترو، کشتی رانی و قطارهای سریع السیر شینکانسن – فعالیت خود را در سندایی و توکیو در ساعات اولیه پس از رخداد متوقف کردند.

در سندایی سامانه های ارتباطی موبایل و همچنین فعالیت چهار نیروگاه هسته ای متوقف شد.

شش مورد آتش سوزی در ساعت های اولیه از پهنه رومرکز مهلرزه ای گزارش شد که یکی مربوط پالایشگاهی در نزدیکی توکیو بود.

 

امواج سونامی حاصل از رخداد زلزله تقریبا به تمام کشور های حاشیه اقیانوس آرام از فیلیپین تا اندونزی، نیوزیلند، کالیفرنیا و هاوایی در آمریکا و … رسید. آژیر هشدار سونامی از ژاپن تا مناطق ساحلی تمامی کشور های اقیانوس آرام به مردم هشدار داد تا ساحل را ترک کنند.

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 2803 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (2)

خیلی از شرکت های معماری ، ساختمانی ، دفاتر طراحی نقشه و مشاوره املاک همیشه بدنبال داشتن لوگویی خاص برای شرکت خود هستند به همین دلیل نیز برای این بار مجموعه ای شامل بیش از 40 لوگوی معماری بسیار زیبا رو برای شما عزیزان آماده دانلود کرده ایم تا در کارت های تبلیغاتی و بنرهای شرکتی خود از آنها نهایت استفاده را ببرید.

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 409 چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 نظرات (2)

 | سوالات نهایی خرداد 88 سوم هنرستان رشته ساختمان |

همه میدانیم که امتحانات نهایی یکی از مهم ترین امتحان هاست و نیمی از سوال ها تکرار سوال های سال قبل است به همین دلیل امروز در این پست وبلاگ bookkeeper نمونه سوالات امتحانات نهایی سوم هنرستان رشته ساختمان را به صورت pdf در یک فایل فشرده برای شما قرار دادیم.

که شامل:

ریاضی3-پودمانی

دینی3

فناوری ساختمان های بتنی

فناوری ساختمان های فلزی

ایستایی ساختمان

برای دریافت نمونه سوالات نهایی از سال 86 تا 91 به صورت رایگان میتوانید در قسمت نظرات پایین همین موضوع درخواست دهید تا به ایمیلتان ارسال شود.

 

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 263 سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

سال 2011 | 382 صفحه | 8,79 MB 

نویسنده: Norman Becker

انتشارات: McGraw-Hill Professional

این کتابچه راهنمای جامع به بررسی تمام جوانب متفاوت بیرونی، داخلی و بازرسی الکترومکانیکی خانه می‌پردازد. علاوه‌براین، این منبع شامل فصل جدیدی در رابطه با تکنولوژی خانه سبز نیز می‌باشد.
این کتاب در حال حاضر به‌عنوان یک ابزار ارزشمند و همانند یک راهنمای اساسی برای بررسی و ارزیابی خانه‌ها، با پوشش تمامی جزئیات مرتبط، به‌شمار می‌آید. در این منبع عملی تعدادی عکس مفید، نقشه، برگه و چک‌لیست نیز به عنوان نمونه گنجانده شده است.
ازجمله مواردی که در این کتاب به‌طور کامل پوشش داده شده‌اند می‌توان موارد زیر را نام برد:..

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

 

obeid بازدید : 197 یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره اصلاحات و اعلام رشته‌هاي تحصيلي جديد علاوه بر رشته‌هاي تحصيلي مندرج در دفترچه راهنماي آزمون ورودي دوره‌هاي كارداني نظام جديد (دانشگاه فني و حرفه‌اي و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي) در سال 1392

سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله اصلاحات مربوط و هم‌چنين كد رشته‌هاي تحصيلي جديد علاوه بر رشته‌هاي تحصيلي موجود در دفترچه راهنماي شركت در آزمون ورودي دوره‌هاي كارداني نظام جديد (دانشگاه فني و حرفه‌اي و مؤسسات غيرانتفاعي) سال 1392 را به شرح ذيل اعلام مي‌دارد. لذا كليه داوطلبان مي‌بايست با توجه به رشته ‌امتحاني كه در آن ثبت‌نام نموده‌اند نسبت به درج اين كد رشته ‌محلها در صورت تمايل در مرحله ثبت‌نام (حداكثر تا تاريخ 26/2/92) و در صورت ثبت‌نام در مرحله ويرايش اطلاعات ثبت‌نامي حداكثر تا 28/2/92 از طريق سايت اينترنتي اين سازمان (www.sanjesh.org) اقدام نمايند.

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 365 شنبه 21 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

زبان: فارسی

نوع فایل: PDF

تعداد صفحات: 125

حجم کتاب: 1 مگابایت

این کتاب در 125 صفحه به تعریف اصطلاحات رایج در نظام فنی و اجرایی کل کشور میپردازد و میتوان گفت که بسیار مفید برای مهندسین عمران و پیمانکاران است این کتاب به تعریف یک واژه با معرفی معادل انگلیسی آن میپردازد مثلا اصطلاح " دوره تضمین " یا "مهندس ناظر" یا .....

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 733 پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله به اطلاع داوطلبان متقاضي ثبت نام در آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و موسسات آموزش عالي غير انتفاعي سال 1392 مي رساند كه ثبت نام براي شركت در آزمون مذكور  از ساعت 14:00 روز پنجشنبه مورخ 19/2/1392 آغاز و تا پایان‌ روز پنجشنبه مورخ 26/2/1392 ادامه خواهد داشت‌،.
1ـ  شرايط عمومي‌ و اختصاصي‌ داوطلبان‌
داوطلبان لازم است داراي شرايط عمومي و اختصاصي به شرح ذيل باشند و برادران باید از لحاظ مقررات وظیفه عمومی (مطابق بندهای ردیف 3-2 دفترچه راهنما) منعی نداشته باشند.
1-1- شرايط عمومي‌:
الف) اعتقاد به يكي از اديان مصرح در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران (اسلام، مسيحيت، يهودي و زرتشتي).
ب) نداشتن عناد با نظام جمهوري اسلامي ايران.
توضيح: مصاديق عناد عبارتند از:
1) مبارزه مسلحانه با نظام جمهوري اسلامي ايران.
2) داشتن وابستگي تشكيلاتي به گروهك‌هاي محارب.
3) پرداخت كمك مالي به گروهك‌هاي محارب يا هواداري تشكيلاتي نمودن از آن گروهک‌ها و يا داشتن عضويت در آنها.
4) تبليغ ماترياليسم و اديان ساختگي.
ج) عدم احراز فساد اخلاقي.
توضيح: مصاديق فساد اخلاقي شامل اعتياد به مواد مخدر و اشتهار به فحشا مي‌باشد.
د) برخورداري از توانايي جسمي متناسب با رشته يا رشته‌هاي انتخابي.

 

برای دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید،دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی سال 1392 کلیک کنید.

 

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 1413 پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 نظرات (1)

کتاب تئوری الاستیسیته boresi یکی از منابع مهم معرفی شده برای دانشجویان مقطع ارشد عمران در دانشگاه ها میباشد که در ادامه ویرایش 3 این کتاب قابل دریافت است.

کتاب ELASTICITY IN ENGINEERING MECHANICS نوشته Boresi کتاب عالی در زمینه تئوری الاستیسیته می باشد.امیدوارم دوستان دانشجو از این کتاب استفاده کنند.

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

obeid بازدید : 339 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (1)
ساختمان پارلمان و بیگ بن یکی از پرجاذبه ترین دیدنی های جهان است در این ساختمان یکی از پر بیننده ترین آکواریوم های اروپا قرار دارد. این ساختمان در کرانه جنوبی رود تیمز واقع شده که این رود از کنار ساختمان پارلمان و بیگ بن عبور می کند.
بیگ بن، هر چند مشهورترین برج ساعتی و ناقوس دار برج خیابان استفان است اما آنچه در نزد مردم معمول تر است همان برج بیگ بن است. بیگ بن در واقع نام بزرگترین زنگ داخلی برج ساعت است که بخشی از ساختمان های پارلمان را تشکیل می دهد.مفروض است که این اسم از نام "سر بنجامین هال" ،یکی از اعضا هیئت کارگران در زمان نصب اولین زنگ این ساعت در سال 1858، استخراج شده است. برای عملکرد صحیح ساعت در سیستم داخلی آن از سکه های قدیمی استفاده شده است.

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.


obeid بازدید : 1081 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (2)

در این بخش کتاب نقشه برداری ساختمان فنی و حرفه ای را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم . این کتاب می تواند برای دانشجویان در درس نقشه برداری و عملیات 1 مفیده فایده باشد .

برای دانلود و مشاهده ی توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.


obeid بازدید : 241 سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

ساختمانی ۱۴ طبقه در اطراف پاریس که در دهه ۶۰ میلادی برافراشته شده بود در عرض چند ثانیه و در برابر چشمان کنجکاو تماشاگران، در ۵ سپتامبر بدون صدای انفجاری مهیب، تخریب شد.

اگر میخواهید فیلم را دانلود کنید به ادامه مطلب بروید.

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دانلود از چه سایت هایی برای شما راحت تر است.
    لوگوی ما
    آمار سایت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 51
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1413
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 145
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 1,722
  • بازدید سال : 19,746
  • بازدید کلی : 315,320
  • بهترین ها برای راحتی در اینترنت